Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

Προσευχή


Πάντα είχα μία ανάγκη να πιστεύω.
Κι ενώ δεν συμφωνούσα με τους παπάδες
και ξέρω ότι κάθε θρησκεία περιορίζει την
σκέψη,εγώ είχα αυτή την ανάγκη.
Ίσως επειδή ένιωθα την ασημαντότητα του
ατόμου στο σύμπαν,ήθελα να έχω ένα παλτό
να με προφυλάξει. Κι έτσι από μικρή έκανα
προστάτιδα μου την Παναγία. Χωρίς κάποιο
συγκεκριμένο λόγο.Ετσι ένιωθα προστατευμένη
Όποτε περνούσα από εκκλησία άναβα ένα κεράκι
και ευχαριστούσα για την ευτυχισμένη ζωή μου.
Κι όποτε είχα δυσκολία ζητούσα βοήθεια.
Παρότι στην εκκλησία δεν πήγαινα παρά μόνο
Πάσχα, Χριστούγεννα, δηλαδή τυπικά όπως πάνε όλοι
για την παράδοση. Δεν πείραξα ποτέ κανέναν,
μα ούτε και βοήθησα ουσιαστικά.
Ο άντρας μου που βοηθάει, είναι άθεος.
Ακούγεται αστείο κι όμως...
Κι όταν κάναμε παρεϊστικες συζητήσεις με τους
φίλους μας και με κολλάγανε στον τοίχο με τα
επιχειρήματά τους περί χριστιανισμού,εγώ συμφωνούσα
μαζί τους και τους εξηγούσα την ανάγκη μου να μην
νιώθω μόνη. Η λογική μου λέει πως δεν υπάρχει τίποτε.
Ο φόβος μου λέει πως υπάρχει.
Εδώ και λίγο καιρό αποφεύγω τις εκκλησίες εννοώ το
καθιερωμένο άναμμα του κεριού. Κι όμως δεν έπαψα
να φοβάμαι ούτε μπορώ να χωνέψω ότι δεν υπάρχει
τίποτε πέρα από αυτό εδώ... κι ας το ξέρω.
Ακροβατώ.
Πάντα ήθελα να υπάρχει μία μικρή ελπίδα.
Τώρα πια την έχασα μα νιώθω ήσυχη. Ποιον κοροιδεύω?
Νιώθω όμως και κρύο. Δεν έχω πια το πανωφόρι που
ζέσταινε τους φόβους μου. Προσπαθώ να τα καταφέρω
σαν έφηβος, που μόλις ενηλικιώθηκε.

13 σχόλια:

monahikoslikos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
monahikoslikos είπε...

Έλα να χορέψουμε κι άσε την ψυχή λεύτερη από φόβους και μεταφυσικές ανησυχίες...
Δύναμή σου ο άντρας σου και τα παιδιά σου γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός "σαν δεν έχεις νύχια να ξυστείς μην περιμένεις να σε ξύσει άλλος"...

Phivos Nicolaides είπε...

Και ποιος δεν έχει την ανάγκη να πιστεύει, τουλάχιστο σε κάτι. Σ' ένα αεροπλάνο στα 30 χιλιάδες πόδια, που παρουσιάζονται ακραίες αναταράξεις, δεν υπάρχει άθεος!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΙ ΕΓΩ δεν πηγαινω σε εκκλησιες γιατι δεν πιστευω οτι μονο εκει θα ερθω σε επαφη με το θεο..μπορω να ερθω σε επαφη οποτε και οπου το θελησω και το ζητησω..οσες φορες ετυχε λογω παιδιου να παω να κοινωνησω μαλωνανε μεσα στην εκκλησια για τη σειρα!!!!αυτη ειναι η εκκλησια////ποσοι απο αυτους που πανε κταλαβαινουν το τι λεει ο παππας??

Unknown είπε...

Κάνε αυτό που νοιώθεις καθε φορά που τόχεις ανάγκη.
Θα νοιώσεις ελεύθερη.
Ποιος μπορεί να σου βεβαίώσει τι κι αν υπάρχει;;;
Ποιος μπορεί να σου βεβαιώσει αν αυτό το κατι που πιθανώς θα θελαμε να υπάρχει[ αυτό για μένα ειναι γεγονός,οτι θαθελαμε να υπαρχει κάτι, που να μπορούμε να προστρεξουμε την ωρα του πανικου και φόβου]εχει αναγκη απο θυσίες και κεριά;; μόνο εσυ το γνωρίζεις οταν νοιώθεις την ανάγκη.
Τις τελευτέες ημέρες της μητερας μου,ηθελα απο κάπου να πιασθώ,δεν ηθελα να φύγει[ μια κοθόλου ωριμη αντίδραση,οταν αυτό αφορούσε εναν ανθρωπο 89 ετών]παρα ταύτα δεν μπορεσα να προσευχηθω.
Οταν ταξιδεύει ο γιός μου, αν τυχόν ειναι σβησμένο το καντύλι μπρος στην φωτογραφία της θα το αναψω με την ευχή να εχει στην σκεπη της τον εγγονο της!!!!
Κανε αυτό που σε λυτρωνει.
Καποτε ο Ζβαϊτσερ ο Γιατρός που αφιερωσε την ζωή του στην Μαυρη Ηπειρο καταπολεμόντας την λεπρα.λεει στα απομνημονεύματα του ,πως,καποια μερα στο κεντρο της Αφρικής ειδε ενα παιδί που κανείς δεν του ειχε μιλήσει ποτέ για θεούς και Θρησκείες ,να βρίσκεται στα γόνατα με το πρόσωπο στραμμενο στον Ηλιο και να τραγουδά.Οταν ρωτησε γιατί ,πήρε την απάντηση.
Κάθε πρωι που βγαίνει δεν φοβαμαι τα λιονταρια......
@@Ψυχ.... μεγα σφαλμα να μπερδεύουμε την αναγκη για αναταση ,οπως κι αν την εκδηλώνουμε,με κερια ,προσευχή η χορό με την εκκλησία.!!!!!!!!!!!

AlexMil είπε...

Σίγουρα η ζωή είναι δύσκολη και πολλοί ζητούν χειρολαβή για να κρατηθούν.
Εδώ είναι το πρόβλημα, αντί η επίγεια ασφάλειά μας να είναι δικό μας θέμα, το αφήνουμε σε μεταφυσικές υπάρξεις, σαν αυτές να έχουν βοηθήσει ποτέ κανένα.

Οταν αποδημήσουμε υπάρχουν πολλές εκδοχές, αλλά η πλέον απίθανη είναι αυτή ενός θεού μάνατζερ του παραδείσου με βοηθό το διάβολο.

Καλό βράδυ

Λαμπηδονα είπε...

Λυκε,
εισαι η λογικη που ελεγα!
καλη σου μερα.

Λαμπηδονα είπε...

Phive
Tα ειπες ολα!
Ειμαστε αδυναμοι καποιες στιγμες!
καλημερα!

Λαμπηδονα είπε...

Ψυχασθενης
Υπαρχει δηλαδη για σενα.
καλημερα.

Λαμπηδονα είπε...

Τασπα
Αυτο ακριβως λεω οτι οι ανθρωποι ειμαστε καποιες φορες αδυναμοι και
θελουμε να υπαρχει κατι να μας βοηθησει.Μα φτανει κι η ωρα που σε ρωταει το παιδι σου η φευγει καποιος δικος σου και τα χανεις.
Καλημερα.

Λαμπηδονα είπε...

AlexMil
Ειναι λιγο τρομακτικο να ξερεις οτι δεν υπαρχει τιποτε μετα απο δω.
Ποιος ειναι αυτος που δεν κρυφοελπιζει?
Καλη σου ημερα.

Λάμπρος Κερεντζής είπε...

Το τίποτα μπορεί να γίνει η κινητήρια δύναμη για να γίνει κάτι. Πάντως αυτό το τίποτα έγινε για μένα πιο συγκεκριμένο μετά από μια ολική αναισθησία που μου χορηγήθηκε στο χειρουργείο

Λάμπρος Κερεντζής είπε...

Το τίποτα μπορεί να γίνει η κινητήρια δύναμη για να γίνει κάτι. Πάντως αυτό το τίποτα έγινε για μένα πιο συγκεκριμένο μετά από μια ολική αναισθησία που μου χορηγήθηκε στο χειρουργείο