Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009

Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΜΟΥ


Μία από τις μεγάλες μου αγάπες, είναι ο Πειραιάς.
Τα παιδικά μου χρόνια τα έζησα στον Πρ.Ηλία.
Η γειτονιά μου ήτανε πανέμορφη. Mικρά στενάκια,
και πολλά σκαλιά. Αυτό έδινε την δυνατότητα για
πολλά παιχνίδια. Φίλοι μου η Δώρα ο αδελφός της
ο Γιάννης (γνωστός μουσικός σήμερα), ο Αλέξανδρος,
η Μπουμπού , η Λένα, ο Στέφανος με τις αδελφές του
τις δίδυμες, η Αφρούλα με τον αδελφό της τον Άκη
η κολλητή μου η Άλκηστις και ακόμα καμιά εικοσαριά
παιδιά. Παιχνίδια, ποδήλατα, φωνές ατελείωτες.
Κανένα δεν ενοχλούσαν τότε. Άλλωστε όλα τα σπίτια
είχαν παιδιά. Ησυχάζαμε μόνο όταν είχαμε πρωτάθλημα
σκάκι η διαγωνισμό γιουροβίζιον που τον οργάνωνε ο
Γιάννης φυσικά με συνοδεία κιθάρας .
Μεγαλώνοντας ο μπαμπάς μου με άφηνε μόνο μαζί του
να βγαίνω και με τον φίλο μας τον Κώστα που ήτανε
μεγαλύτεροι. Εγώ όπως καταλαβαίνεται ήμουνα όλο
στην κλάψα και το παρακαλετό για να με παίρνουν
μαζί. Ομολογώ όμως ότι ήμουνα τυχερή είχα πάει σε πολύ μικρή
ηλικία ντισκοτέκ . Στη Serenade αρχικά, στο Κολωνάκι,
στη San Loretzo στη Βούλα στο Μπίτσουλα στη Γλυφάδα και
φυσικά στο Cavo Doro . Τις περισσότερες φορές με κρύβανε
να μην με δουν στην πόρτα, και πέρναγα μια αγωνία γιατί
κάποια φορά δεν με βάλανε και τους χάλασα όλο το βράδυ.
Φυσικά τότε δεν γυρίζαμε το πρωί οι ντισκοτέκ άνοιγαν
κατά τις 21:00 και κατά τις 12:00 επιστρέφαμε σπίτι.
Αργότερα στο λύκειο αρχίσαμε να πηγαίνουμε σε καφετέριες.
Βρισκόμασταν όλοι στου Παπασπύρου. Μία παρέα 20 ατόμων.
Εκεί πρωτοερωτεύτηκα τον Αντώνη πολίστας και πολύ
δημοφιλής. Πήγαινα στο 5ο Καστέλας οι παρέες όμως ήτανε
από το 6ο. Οι περισσότεροι φίλοι μου ήταν αθλητές κολυμβητές,
ιστιοπλόοι, πολίστες, μπασκετμπολίστες. Αγαπιόμασταν όλοι
πολύ. Σ αυτές τις ηλικίες δεν υπάρχουν σκοπιμότητες και
συμφέρον κι όλα έχουν μια δόση υπερβολής.
Αργότερα ξεκίνησα δουλειά με τα ξενοδοχεία και έφευγα για
μήνες. Μου έλειπε ο Πειραιάς και οι φίλοι μου πολύ.
Όταν γύριζα πρωί αφότου έπινα καφέ με την μαμά μου,
βγαινα βόλτα στο Πασαλιμάνι πήγαινα από την πισίνα
μέχρι την πλατεία Αλεξάνδρας κοίταζα τις βάρκες την
θάλασσα και γέμιζα από Πειραιά που τόσο μου είχε
λείψει. Δεν τον αλλάζω τον Πειραιά μου με τίποτα.
Ισως γιατί μπορείς να δεις ουρανό χωρίς κτήρια.
Να μην σταματάει το βλέμμα σου πουθενά. Οι άνθρωποι
είναι ποιο χαμογελαστοί ίσως η θάλασσα τους κάνει
πιο κοινωνικούς η λόγο του Ολυμπιακού που παίρνει
κάθε χρόνο το κύπελλο!!! Όταν βρίσκομαι μακριά και
συναντήσω έναν Πειραιώτη τον καταλαβαίνω αμέσως.
Είμαστε πληθωρικοί η και λίγο βλάχοι που λένε μερικοί.
Λαϊκοί θα έλεγα εγώ μου αρέσει όμως.



12 σχόλια:

Στρατος "exoaptonkyklo" Ραπτοπουλος είπε...

Ο Πειραιας ειναι ενας και μοναδικος. Το μεγαλυτερο λιμανι της Ελλαδας εχει πρασφερει πολιτισμο,ανθρωπια,ντομπροσυνη,αγαπη για την θαλασσα για την ελευθερια που αυτη διδασκει.
Στα χωματα του εχουν γεννηθει προσωπικοτητες τεραστιου μεγεθους,εχουν ζησει ανειπωτοι ερωτες κι εχουν αναμετρηθει παθη θυελωδη.Στα νερα του εχουν γραφτει θρυλικες ιστοριες απροσμετρητου θαρρους και ατελειωτων κατορθωματων.
Στις συνοικιες του φτιαχτηκαν μαγκες με μπεσα, δουλευταραδες και ανθρωποι με αισθηματα και μεγαλες καρδιες. Οι γειτονιες του Πειραια ειναι παροιμιωδεις.
Εδω εζησαν και ζουν ανθρωποι γλετζεδες,ψυχαρες.
Κι εδω φυσικα εγινε παθος κι ο ενας και μοναδικος,ο θρυλος μας, ο Ολυμπιακος μας!
Ε, πως να μην καμαρωνει κανεις οταν λεει τα μαγικα λογια
"ειμαι Πειραιωτης" ?
Λαμπηδονα ευχαριστουμε για την ομορφη αναρτηση σου και την ευκαιρια που μας εδωσες να πουμε και μεις δυο λογια για το μεγαλο Πειραια μας.
Τις καλησπερες μου.

Λαμπηδονα είπε...

exoartonkyklo
Οριστε να αυτα ηθελα να γραψω!
Γραψτε τα εσεις που εχετε το χαρισμα.Ευχαριστω.

marianaonice είπε...

Νάμαι κι εγώ!
Κι ο Πειραιάς είναι και δική μου αγάπη!
Χάρηκα που @γνωριστήκαμε!
Καλό ξημέρωμα!
:))

tzonakos είπε...

Ξέρω πολλούς στον Πειραιά.
Ολοι μα όλοι τον εχουν ερωτευτεί σε σημείο ποτέ να μη σκέφτονται να φύγουν απο εκει.
Εχω ζησει κι εγω εκει και ξέρω πόσο "ερωτεύσιμος" ειναι και γιατι.
Ειναι απο τα λίγα μερη εκτός νησιών που απολαμβάνω ακομα βόλτες στο Πασαλιμάνι και στην Πειραϊκή δίπλα στη θάλασσα.
Και ναι, ο Πειραιώτης εχει κατι που σε κανει να τον αναγνωρίσεις αμέσως !

monahikoslikos είπε...

Είμαι από τους άτυχους Πειραιώτες γιατί ζω μακρυά του, όχι και πολύ βέβαια λίγο πιο πάνω από την Αθήνα είμαι αλλά όπως να το κάνεις δεν ζω στον Πειραιά.
Στον Πειραιά όμως γεννήθηκα, μέσα στο Πασαλιμάνι και ίσως γι αυτό και εξακολουθώ τόσα χρόνια να είμαι Ολυμπιακός...
Έμαθα να περπατάω στους χωματόδρομους (εκείνα τα χρόνια) της Δραπετσώνας πριν φύγουμε για βορειότερα και δεν γύρισα ξανά παρά μόνο σαν επισκέπτης.
Ωστόσο πάντα αισθάνομαι και θα αισθάνομαι περηφάνεια όταν λέω πως είμαι από τον Πειραιά....
Αγαπώ τόσο τον Πειραιά... κι ας μην τον έχω ζήσει όπως εσύ.

Καλό σου βράδυ και καλό ξημέρωμα.

Λαμπηδονα είπε...

marianaonice
Kαλως ηρθες.
Χαιρομαι πολυ που αγαπας τον Πειραια.
Εχω διαβασει πολλες φορες το μπλογκ
σου και ειναι πολυ ενδιαφερον.
Καλο απογευμα.

Λαμπηδονα είπε...

tzonako
Χαιρομαι πολυ που νιωθεις ετσι
πραγματι ειναι ερωτευσιμος.
Κι οι ανθρωποι του εχουν μια
περιεργη φλογα.
Καλησπερα.

Λαμπηδονα είπε...

ΛΥΚΕ ΦΙΛΕ ΜΟΥ
Χαιρομε που εισαι καλα παρα πολυ!!!
Φαινεται οτι εισαι Πειραιωτης!
Και σε αγαπαμε ολοι απ οτι ειδες
πολυ.

Unknown είπε...

Μ'αρεσει ο Πειραιάς και οταν κατεβαίνω προτιμώ να ξεκουραστω εκει παρα στην ΑΘΉΝΑ.
Εχει κατι απο Θεσ/νίκη.....................[καλα μη θυμώνεις,πλακα κανω,καρντασια ειμαστε αλλωστε] μονο που δεν εχετα ΠΑΟΚ................

Λαμπηδονα είπε...

taspa
Κι εμένα μ αρέσει η Θεσσαλονίκη
και μάλιστα πάρα πολύ.
Κάποτε δούλεψα στην Χαλκιδική σε
ένα ξενοδοχείο και κατέβαινα συχνά.
Θα έμενα ευχαρίστως μόνιμα αλλά
οι δουλειές μας μάς το απαγορεύουν.
Οσο για τον Παοκ όλες καλές είναι
οι ομάδες εκτός του παναθηναικού
βέβαια!
Καλημέρα και φιλιά.

fotini είπε...

eeee διαβασα για τον πειραια μας, πως να μην αφησω την καλημερα μου?

πριν 6-7 χρονια περιπου ειχε "κατεβει" καποιος γνωστος, κατοικος βορειων προαστιων, στα μερη μας για επισκεψη. Μπαινοντας σπιτι μας αναψοκοκκινισμενος απο συγκινηση μας ειπε πως του κανε εντυπωση οτι στις γειτονιες της Νικαιας ειδε (κοντα στο παλιο του πατρικο)μια γιαγια με τα γεμιστα στο χερι να κυνηγα το εγγονι να το ταίσει!
χαχαχααα
το θεωρησε τοσο γραφικο!
ω ναι, αυτος ειναι ο πειραιας μας
γραφικος, ζεστος, ανθρωπινος!!
φυσαει αλλιωτικα το αερακι στον πειραια μας!

Λαμπηδονα είπε...

fotini
Καλωσορισες.Εγω τωρα μενω Π.Κοκκινια και μετα
τα εξι χρονια ακομη ετσι ειναι.
Τα παιδια μου παιζουν στον πεζοδρομο κατω, οι γιαγιαδες καθονται στο πεζοδρομιο με τις
καρεκλιτσες τους το απογευμα και το
καφεδακι τους. Χαιρετανε οποιον
περασει.Μου αρεσει αυτο ισως γιατι
δεν νιωθεις το απροσωπο της
πρωτευουσας.Ισως γιατι σε παραπεμπει σε αλλες εποχες.
Καλο απογευμα.